Wydaje nam się, że torby materiałowe używa dosłownie każdy. Na zakupach w sklepie, podczas
wyjść ze znajomymi czy w czasie podróży i wycieczek. Jednym słowem, są niezwykle praktyczne.
Ich uniwersalizm wpasowuje się w każdą sytuację. Też z pewnością zwróciłeś uwagę na to, czy
posiadają jakiś nadruk. No właśnie. W dzisiejszym artykule dowiesz się o różnych metodach
znakowania toreb reklamowych, które są popularne w branży marketingowej. I dlaczego są tak
popularne. Poznasz również zalety i wady poszczególnych technik, co pomoże Ci dokonać
świadomego wyboru dla swojej firmy. Czytaj dalej!
Spis treści
Dlaczego w ogóle znakować torby reklamowe?
Znakowanie toreb reklamowych umożliwia umieszczenie na nich logo, sloganu lub grafiki związanej z
marką. Jest to doskonały sposób na zwiększenie jej rozpoznawalności i budowanie lojalności wśród
klientów. Noszone przez konsumentów w różnych miejscach, stanowią mobilną reklamę.
Przechodząc przez ruchliwe ulice czy centra handlowe, noszący torbę stają się ambasadorami Twojej
firmy. Właśnie po to znakuje się torby – żebyś zwracał na nie uwagę! Na dodatek, torby reklamowe
mogą być wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska, co dodatkowo promuje pozytywny
wizerunek firmy. Możesz nawiązać do tego dzięki nadrukowi.
Co można umieścić na torbie materiałowej?
- Logo i slogan – Podstawowym elementem znakowania jest umieszczenie logo firmy lub
charakterystycznego sloganu. To podstawowe informacje, które pozostawiają trwałe
wrażenie. - Grafika i ilustracje – Jeśli marka posiada w swojej identyfikacji charakterystyczne grafiki czy
ilustracje, warto umieścić je na torbie. Kolorowe i kreatywne wzory przyciągają uwagę. Nie
muszą być to stałe elementy, dobrze jest wypuszczać nowe motywy co jakiś czas. - Informacje kontaktowe – Torbę można również wykorzystać do umieszczenia informacji
kontaktowych, takich jak numer telefonu, adres e-mail czy adres strony internetowej. To
praktyczny sposób na zachęcenie klientów do dalszego kontaktu. Taki nadruk może okazać
się przydatny na różnego rodzaju targach i wydarzeniach. Informacje kontaktowe traktuj
jednak jako dodatek do nadruku, a nie główny element.
Sitodruk
Sitodruk to najpopularniejsza technika znakowania bawełnianych toreb. Doskonale nadaje się
również do znakowania innych materiałów. Technologia ta polega na przeciśnięciu specjalnej farby
na produkt przez wcześniej przygotowany szablon, czyli sito. Farba nanoszona jest bezpośrednio na
produkt, następnie utrwalana temperaturą. Każdy kolor jest osobno nadrukowany, a proces
przygotowania jest czasochłonny. Z tego powodu ilość użytych kolorów w projekcie wpływa na cenę
znakowania. Nadruk wykonany metodą sitodruku cechuje się wysoko trwałością i dużą
intensywnością kolorów.

Sublimacja
Sublimacja to technika znakowania jasnych materiałów poliestrowych. Pod wpływem wysokiej
temperatury i ciśnienia specjalne atramenty sublimacyjne na trwałe wnikają w strukturę materiału,
dzięki czemu nadruk jest niewyczuwalny i bardzo odporny. Nadruk dokładnie odzwierciedla
wielokolorowe grafiki z przejściami tonalnymi. Istotną zaletą tej techniki są żywe i soczyste kolory. Brak możliwości wykonania poddruku umożliwia znakowanie tylko białych i jasnych poliestrów.
Nadruk sublimacyjny jest najtrwalszą metodą znakowania tkanin, dzięki czemu nadruk nie traci na
jakości nawet po wielu praniach zachowując intensywność każdego koloru.

Druk DTG
Druk DTG jest innowacyjną technologią cyfrowego znakowania bawełnianych tkanin. Wykonywany
jest bezpośrednio na tkaninie, a następnie utrwalany wysoką temperaturą. Umożliwia wykonanie
personalizowanych projektów. Ogromnym atutem jest możliwość wykonania pełnokolorowego
nadruku, również z przejściami tonalnymi, a ilość kolorów nie wpływa na cenę znakowania.
Wykonanie białego poddruku umożliwia znakowanie każdego koloru odzieży bawełnianej. Co
korzystne, wykorzystywane atramenty są certyfikowane przez firmę Oeko-Tex Eco-Passport.

Transfer cyfrowy DTF
Transfer cyfrowy DTF to pośrednia metoda cyfrowego znakowania różnych materiałów. Pierwszą
czynnością w wykonaniu tego znakowania jest wydrukowanie nadruku w pełnym kolorze na
specjalnej folii, a następnie pokrycie jej klejem, poddanie wysokiej temperaturze i przeniesienie
nadruku na powierzchnię materiału za pomocą prasy transferowej. Zapewnia wyraźną widoczność
nawet drobnych elementów, także w nietypowych miejscach, w których znakowanie innymi
metodami nie jest możliwe. Jeśli zależy Ci na oznakowaniu produktów w możliwie niskim nakładzie, a
także personalizacji drobnych treści (np. nazwiska na torbie) – będzie to odpowiednia technika.

Metody znakowania toreb – podsumowanie
Znakowanie toreb reklamowych jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Wybór
odpowiedniej metody znakowania zależy od indywidualnych potrzeb firmy, budżetu oraz
oczekiwanego efektu. Każda z wymienionych technik ma swoje zalety i wady, dlatego ważne jest, aby
dokładnie przemyśleć, która z nich najlepiej spełnia oczekiwania marki i klientów. Ostatecznie,
dobrze zaprojektowana i solidnie wykonana torba reklamowa może stać się nie tylko praktycznym
przedmiotem, ale również skutecznym nośnikiem przekazu reklamowego.
Chcemy Cię zaprosić do naszej oferty, byś wybrał coś dla siebie i swojej firmy. Jeśli zależy Ci także na
innych gadżetach, to w tym temacie również nie zawiedziemy. Zerknij na logopisy.pl, logociuch.pl,
polskiekalendarze.pl oraz odkryj reklamowegifty.pl, by zanurzyć się w reklamowych artykułach.